Denumire proiect | „Reabilitarea infrastructurii de transport pe traseul L392 Ungheni- Cetireni- Alexeevca” |
Data de start și finalizare | 21.06.2017 - |
Stadiul de realizare proiect | Finalizat |
Localitatea |
googlemap
|
Aplicantul | Consiliul raional Ungheni |
Parteneri | Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID), - Consiliul raional Nisporeni, - Consiliul Orășenesc Ungheni - Consiliul Local c. Florițoaia Veche, - Consiliul Local s.Cetireni, - Consiliul Local s.Unțești, - Consiliul Local s.Manoilești. |
Relevanța și impactul regional al proiectului | Proiectul se încadrează domeniului 1 de intervenție a Apelului de propuneri de proiecte " Infrastructura drumurilor regionale și locale" cu scopul de a îmbunătăţi calitatea infrastructurii de transport, a accesibilităţii călătorilor şi mărfurilor transportate, creşterea atractivităţii turistice din zona (Pădurea Florițoaia Veche) şi crearea condiţiilor optime pentru dezvoltarea social-economică prin cooperare intercomunitară. La proiectarea lucrărilor de reabilitare a drumului s-au luat în considerație de următoarele legi ale Republicii Moldova: 1. Legea Drumurilor (nr. 509-XIII din 22.06.1995). În această lege se stabilesc principiile economice, juridice și organizaționale de administrare, întreținere, extindere și utilizare a drumurilor. 2. Legea fondului rutier (nr. 720-XII din 02.02.1996) și regulamentul cu privire la constituirea și utilizarea fondului |
Beneficiarii finali ai proiectului / grupurile țintă | Proiectul se încadrează domeniului 1 de intervenție a Apelului de propuneri de proiecte " Infrastructura drumurilor regionale și locale" cu scopul de a îmbunătăţi calitatea infrastructurii de transport, a accesibilităţii călătorilor şi mărfurilor transportate, creşterea atractivităţii turistice din zona (Pădurea Florițoaia Veche) şi crearea condiţiilor optime pentru dezvoltarea social-economică prin cooperare intercomunitară. La proiectarea lucrărilor de reabilitare a drumului s-au luat în considerație de următoarele legi ale Republicii Moldova: 1. Legea Drumurilor (nr. 509-XIII din 22.06.1995). În această lege se stabilesc principiile economice, juridice și organizaționale de administrare, întreținere, extindere și utilizare a drumurilor. 2. Legea fondului rutier (nr. 720-XII din 02.02.1996) și regulamentul cu privire la constituirea și utilizarea fondului |
Activități principale | 1.Activități de comunicare și managementul proiectului de coordonare realizate prin crearea echipei de proiect și coordonarea activităților cu finanțatorul, partenerii și echipa de implementare. 2.Activități tehnice de reabilitare a drumului vor include: -Activităţile de achiziţii ale produselor şi lucrărilor de construcţii, amenajare, supraveghere, promovare - desfăşurate în primele luni. 3. Executarea și instalarea marcajelor și semnelor rutiere încep după realizarea achiziţiilor şi constau în realizarea lucrărilor de construcţii şi amenajare a drumului. 4.Activitățile de vizualizare a proiectului- se vor desfășurea pe durata proiectului și vor avea ca rol informarea cetățenilor despre implementarea proiectului și beneficiile acestuia. |
Produsele proiectului | 1. -17,5 km de drum renovat, 2. - 13475 mp drum lateral executat 3. - 2361 mp platforme pentru opriri (în 2 straturi) 4. - construcții pentru evacuarea apelor (9,9 m 3rigole și 10 podețe ) 5. -395 semne rutiere executate și instalate 6. -2690 mp marcaj rutier executat 7. - 14097 mp trotuare de pavaj
|
Rezultatele proiectului | Rezultatul 1: Planificarea și programarea locală armonizată în raionul Ungheni constituie baza pentru îmbunătățirea serviciilor de infrastructură în 8 localități Crearea echipei de implementarea a proiectului, activitățile de management, programare și raportare vor permite dezvoltarea programată și sigură a serviciilor de infrastructură a transportului. Structurile fondate în cadrul proiectului vor active și în perioada post-implementare. Rezultatul 2: Infrastructura de drum în 8 localități este îmbunătățită Îmbunătățirea infrastructurii de transport din localitățile vizate în proiect duce la : -Confortul fizic și psihic a cetățenilor implicați în proiect și bunăstarea socială asigurată. -Natalitatea și speranța de viață a populației/cetățenilor implicați în proiect este crescută. -Dezvoltare economică în regiune este crescută -Transportul personal și public este protejat; -Poluarea aerului este scăzută (considerat pozitiv din punct de vedere al afectării mediului); -Protecția mediului şi al sănătăţii populaţiei este ridicată. După modernizare, infrastructura de transport îmbunătăţită, va conduce direct la creşterea competitivităţii produselor locale şi furnizarea de servicii, atât în sectoarele cheie ale economiei cât şi în cadrul unei întregi regiuni ale comunităților implicate în proiect. Rezultatul 3 : APL-urile din 8 localități şi beneficiarii proiectului dispun de securitatea rutiera crescută (inclusiv a copiilor) Renovarea infrastructurii de transport de 17, 5 km va spori securitatea rutieră inclusiv a copiilor din localitățile implicate în proiect pentru viitor . Amenajarea și instalarea marcajelor și a semnelor rutiere vor servi atît conducătorii auto cît și pietonii pentru responzabilizare și orientare sigură în trafic. Rezultatul 4 : APL de nivel I și cetățenii din regiune sunt informați și pregătiți pentru a dezvolta rețelele regionale și locale de infrastructură a Strategiei de dezvoltare socio-economică a raionului Ungheni și a Strategiei de Dezvoltare Regională Centru. |
Obiectivele proiectului | Reabilitarea rețelei de drumuri locale și regionale în Regiunea de Dezvoltare Centru |
Valoarea totală a proiectului | Suma totală - 98 373 135,52 lei Din FNDR - 65 398 174,30 lei Contribuția proprie - 32 974 961,21 lei |
Conținut proiect | Istoria proiectului: |