Prima   -  Noutăți - Marketing teritorial – mecanism de promovare și atragere a investițiilor în regiune

Marketing teritorial – mecanism de promovare și atragere a investițiilor în regiune

   
18.06.2018   1491 Accesări  

La 13 iunie 2018, ADR Centru a participat la trainingul internațional cu genericul Poziționarea externă și marketingul teritorial, organizat la Tbilisi, Georgia, în cadrul programului Primarii pentru Creștere Economică (M4EG), pentru organizațiile semnatare ale Inițiativei și reprezentanți ai autorităților regionale din Moldova, Georgia, Belarus și Azerbaijan.

În contextul elaborării planurilor de dezvoltare economică locală, în conformitate cu principiile bunei guvernări și ale dialogului public-privat, inițiativa își propune stimularea creării imaginii teritoriului prin dezvoltarea brandului și a simbolicii locale, pentru ca ulterior, fiind promovate să atragă investiții în regiuni.

Pe parcursul programului au fost discutate subiecte privind crearea imaginii localității în contextul poziționării brandingului; importanța elaborării strategiei de markering teritorial; modalități de atragere și promovare a investițiilor în localități și regiuni; modalități de realizare a strategiilor de marketing prin intermediul instrumentelor de care dispun autoritățile locale și regionale.

Participanții la training au manifestat un interes deosebit față de modalitatățile de atragere a investițiilor în regiunile și comunitățile din Republica Moldova, în special de atragere a investițiilor în parcurile industriale din țară, dar și modalitatea investitorilor de a conlucra cu autoritățile locale, implicarea Agenției de Dezvoltare Regională Centru în procesul de atragere, orientare și coordonare a investițiilor în Regiunea Centru.

Reprezentanta ADR Centru, Ala Bragoi, participantă la eveniment: “Elaborarea brandului local reprezintă o șansă pentru comunitățile din regiune de a se promova pe plan intern și extern. Sporirea imaginii produselor locale urmează să stimuleze comercializarea produselor locale și diminuarea consumului produselor de import. Totodată, elaborarea și promovarea elementelor de brand ar servi drept un instrument eficient în reducerea exportului de “creier”, o problemă stringentă cu care ne confruntăm și care frînează dezvoltarea economică a regiunii, și, totodată, creării locurilor de muncă atractive la nivel local și regional”.

Participarea la eveniment a fost asigurată de către programul Primarii pentru Creștere Economică (M4EG) care este este o nouă inițiativă a Uniunii Europene, lansată în ianuarie 2017 în cadrul Parteneriatului Estic. Scopul general al Inițiativei este de a susține primarii și administrațiile locale din țările Parteneriatului Estic să devină facilitatori activi ai creșterii economice și creării locurilor de muncă la nivel local. Partenerii principali ai inițiativei în Republica Moldova sunt: Cancelaria de Stat și Congresul Autorităților Locale din Moldova (CALM).